OK

OK Anulare

V-ați înregistrat cu succes!

Închideți

Stresul și impactul său asupra sănătății pielii

Stresul si impactul sau asupra sanatatii pielii

Cum faci față stresului-sfaturi esențiale

Stresul este prezent, într-o formă sau alta, în viețile tuturor. Interviurile de angajare, prezentările susținute în fața unui public numeros, examenele sunt doar câteva dintre situațiile generatoare de stres acut, pe care le putem gestiona, de regulă, mai ușor.
Pe de altă parte, stresul cronic ne poate afecta serios starea de sănătate fizică și psiho-emoțională. Depresia, slăbirea sistemului imunitar, creșterea riscului de afecțiuni cardiovasculare sunt doar câteva dintre consecințele negative ale stresului asupra sănătății.
Mai mult decât atât, conform articolului The Mind-Skin Connectionstresul poate influența negativ sănătatea pielii. Există chiar o ramură, numită psihodermatologie, care studiază legătura dintre stres și diferitele imperfecțiuni și chiar afecțiuni dermatologice.

Cum acționează stresul asupra pielii?

Atunci când suntem stresați, în organismul nostru se eliberează cortizol, un hormon de la nivelul glandei suprarenale. În cantități excesive, cortizolul este responsabil de îngrășarea sau, dimpotrivă, de uscarea pielii. Acest lucru se întâmplă prin reducerea cantității de acid hialuronic, despre care știm că menține pielea hidratată și fermă.
În plus, stresul duce și la creșterea nivelului de zahăr din organism, procesul purtând denumirea de glicare. Astfel, are loc deteriorarea colagenului și a elastinei, ceea ce este echivalent cu apariția ridurilor premature.

Ce probleme pot apărea din cauza stresului?

Potrivit articolului What are the Effects of Stress on Your Face?, stresul favorizează apariția unei probleme la nivelul pielii, printre care amintim:

Acneea

Cortizolul produs în exces în perioadele de stres stimulează glandele sebacee să producă o cantitate mai mare de sebum, care, la rândul său, favorizează apariția acneei. Cu toate acestea, legătura dintre stres și acnee stârnește încă discuții controversate în rândul specialiștilor. Un lucru este, însă, cert: există studii care demonstrează faptul că stresul îngreunează procesul de vindecare a acneei.
Poți citi mai multe despre factorii care declanșează acneea, despre diferențele între acneea juvenilă și acneea adultă, precum și despre particularitățile tenului gras cu tendință acneică, în articolul Acneea - cauze, particularități și tratament.

Riduri

Deteriorarea colagenului și pierderea elastinei favorizează apariția prematură a ridurilor de expresie.

Pungi sub ochi

Printre cele mai frecvente cauze ale pungilor de sub ochi se numără moștenirea genetică, alimentația prea sărată, retenția lichidelor, dar, și odihna de slabă calitate sau insuficientă, adesea, strâns legată de perioadele stresante din viață.

Eczeme

Potrivit articolului 13 Severe Eczema Triggers and How to Avoid Them, stresul emoțional poate declanșa simptome specifice eczemei. Acest lucru se întâmplă tot din cauza cortizolului produs în exces, care crește inflamația din organism și care poate duce, în cele din urmă, la apariția eczemei.

Dermatita seboreică

Dermatita seboreică, afecțiune care se manifestă, în general, la nivelul scalpului, dar, și în alte zone ale feței, apare la vârsta pubertății, odată ce glandele sebacee își încep activitatea, și poate continua până spre vârsta a treia.

Adesea, dermatita seboreică este confundată cu mătreața: într-adevăr, între cele două există asemănări importante, printre care senzația de mâncărime și apariția cojilor, însă dermatita seboreică este o versiune mai complexă (și mai complicată, de altfel) a mătreții.

Căderea părului

Nu în ultimul rând, stresul favorizează căderea părului. Desigur, căderea părului este un fenomen normal, deloc îngrijorător - până la un anumit punct. Pascale Mora, responsabilă de Departamentul de Comunicare Științifică a Vichy, prezintă câteva date relevante în acest sens: „Este normal să pierdem între 50 și 100 de fire de păr pe zi.” Practic, tot ce depășește acest număr ar putea fi un semn care să ne dea de gândit.

Dacă ai de-a face cu astfel de probleme, recomandăm Gama Dercos Aminexil împotriva căderii părului. Tratamentul Aminexil Clinical 5 este disponibil sub formă de fiole, cu formule speciale pentru femei și bărbați. Pentru rezultate mai bune, tratamentul pentru femei poate fi completat cu Șamponul energizant cu Aminexil.

Rutina de îngrijire a pielii afectate de stres

Nu există o rutină universală de îngrijire a pielii afectate de stres. Important este să optezi pentru produse și obiceiuri adecvate problemei cu care te confrunți. Specialiștii Vichy propun câteva variante:

Repararea tenului

Pentru a reda tenului tău aspectul sănătos și a contribui la regenerarea pielii, încearcă Serumul regenerator Mineral 89 Probiotic Fractions. Acesta este destinat tuturor tipurilor de ten și asigură hidratare, redă luminozitatea și elasticitatea pielii și reduce liniile fine.

Îngrijirea tenului cu tendință acneică

Produsele dermatocosmetice recomandate persoanelor ce au un ten gras cu tendință  acneică trebuie să aibă texturi lejere și să fie noncomedogenice. Esențiale sunt gelul de curățare adecvat tenului cu tendință acneică, o cremă hidratantă pentru ten gras cu tendință acneică și o cremă cu SPF potrivită acestui tip de ten.

Îți recomandăm Gelul de curățare purificator Normaderm Phytosolution, bogat în minerale, acid salicilic și probiotice. Acesta îndepărtează încă de la prima spălare praful și depunerile cauzate de poluare. Ca să te bucuri de efectele sale benefice, folosește-l atât dimineața, cât și seara.

În ceea ce privește hidratarea, ai putea opta pentru Crema dublu-corectoare pentru tenul gras cu tendință acneică Normaderm Phytosolution, care, pe lângă efectul hidratant, are și efect regenerant și antioxidant.

Îngrijirea tenului cu riduri

Pentru a reda fermitatea pielii și a acționa împotriva ridurilor, îți recomandăm gama Liftactiv Supreme. Acestea sunt potrivite chiar și pentru pielea sensibilă și acționează asupra ridurilor, contribuind la netezirea pielii. Pentru o corectare progresivă asupra tuturor semnelor de îmbătrânire a pielii, încearcă gama Liftactiv Specialist, cu ingrediente active puternice și eficacitate dovedită.

Produsele cu efect hidratant, îmbogățite cu acid hialuronic, sunt esențiale în rutina de îngrijire a tenului cu riduri, deoarece, ele asigură pielii elasticitatea optimă. Îți sugerăm să încerci gelul-booster de zi cu zi, cu efect de fortifiere și reumplere din gama Mineral 89. Îți poți completa rutina de îngrijire cu gelul pentru conturul ochilor, din aceeași gamă, mai ales, că această zonă este, adesea, predispusă la riduri.

De asemenea, adaugă în rutina ta de îngrijire serumul antioxidant cu efect de iluminare a tenului Idéalia, special conceput pentru femeile afectate de semne de oboseală, care au ten tern, cu relief neuniform, pori vizibili și linii fine. Echipa de specialiști Vichy a dezvoltat acest produs pe baza cercetărilor asupra influenței stilului de viață alert (din care nu lipsesc stresul, oboseala, lipsa somnului) asupra calității pielii.

Cum faci față stresului – sfaturi esențiale

Rutina de îngrijire adaptată nevoilor pielii tale te va ajuta, într-adevăr, să-ți menții tenul hidratat și luminos însă, pentru o eficiență maximă, aceasta trebuie însoțită de un stil de viață echilibrat.
Cum poți începe să ai mai multă grijă de sănătatea ta deci, implicit, și de pielea ta?

  • Hidratează-te corespunzător; bea minimum doi litri de apă în fiecare zi, conform indicațiilor specialiștilor din domeniul sănătății.
  • Fă-ți un plan alimentar echilibrat, bogat în fructe și legume; evită dulciurile, consumă alcool cu moderație.
  • Renunță la fumat.
  • Fă mișcare în fiecare zi: poate fi vorba despre exerciții de yoga sau de o plimbare în parc. Important este să respecți un minimum de 30 de minute de activitate fizică, de asemenea, recomandate de experții din domeniul sănătății.


Cum faci fata stresului – sfaturi esentiale

  • Meditează; meditația este un mod sănătos de a începe o zi perfectă. Dacă nu ai timp dimineața, poți să dedici minute bune meditației și seara, înainte de culcare.
  • Petrece mai puțin timp pe telefon; scrollatul pe rețelele de socializare, fără un scop precis, poate fi mai obositor decât crezi și nu doar pentru privire, ci și pentru psihic.
  • Petrece timp în natură; fă o scurtă plimbare în fiecare zi, indiferent de anotimp.
  • Odihnește-te suficient, adică minimum, 8 ore în fiecare noapte; înainte de culcare, ar fi bine să renunți la timpul petrecut pe diferite device-uri.
  • Dedică-ți, măcar puțin timp, în fiecare zi; fă ceva ce-ți place, ce-ți aduce bucurie: scrie, pictează, grădinărește etc.
  • Vorbește în fiecare zi cu o persoană dragă. Sună-ți părinții sau un prieten cu care n-ai mai vorbit de mult timp. Păstrează legătura cu toți cei care ocupă un loc special în sufletul tău.


Fă toate aceste lucruri pentru tine, pentru sănătatea ta fizică și emoțională, iar pielea ta îți va mulțumi.

Bibliografie:

“Can Stress Cause Skin Problems? - Effects of Stress on Skin.” WebMD, WebMD, www.webmd.com/beauty/features/effects-of-stress-on-your-skin.
Yetman, Daniel. “10 Effects of Stress on Your Face, and How to Lower Anxiety.” Healthline, Healthline Media, www.healthline.com/health/stress-on-face. Published June 25, 2020.
Annie Chiu, BS. “The Response of Skin Disease to Stress.” Archives of Dermatology, JAMA Network, jamanetwork.com/journals/jamadermatology/fullarticle/479409. Published July 1, 2003.
DiGiacinto, Jessica. “What Causes Eczema to Flare up: Stress, Triggers, and More.” Healthline, Healthline Media, www.healthline.com/health/severe-eczema/triggers-how-to-avoid. Published September 3, 2021.

go to top