OK

OK Anulare

V-ați înregistrat cu succes!

Închideți

Menopauza: Ce se întâmplă cu nivelul de calciu din organism când treci de 50 de ani?

În mod firesc, odată cu înaintarea în vârstă, nivelul de calciu din organism începe să scadă. Totuși, există moduri în care îl poți conserva, la fel cum există și metode prin care îi poți asigura corpului aportul de care are nevoie.

Menopauza: Ce se întâmplă cu nivelul de calciu din organism când treci de 50 de ani?

Deficitul de calciu are un impact foarte puternic asupra stării generale de sănătate. Lipsa de calciu tinde să te facă să te simți puțin demoralizată, fără energie. Sunt, însă, câteva lucruri pe care le poți face pentru a reechilibra nivelul de calciu din organismul tău, așa că de ce nu le încerci pentru a vedea dacă funcționează?

Lipsa de vitamina D, principala cauză a scăderii nivelului de calciu în timpul menopauzei

Carența de vitamina D determină o scădere a absorbției de calciu a organismului, în principal în principal  la nivelul oaselor, dezvoltând riscul de fracturi osoase, în timp ce pielea este, de asemenea, afectată. Calciul este, de fapt, un ion și un mesager indispensabil pentru păstrarea funcțiilor pielii, jucând un rol în transmiterea corectă a senzațiilor între celulele țesutului cutanat pentru a le menține funcționarea armonioasă. 
Acest dezechilibru de calciu din stratul superficial al pielii modifică nivelul pH-ului pielii, care crește de la 5 la 6 ani pe măsură ce o femeie înaintează în vârstă.
Odată cu această schimbare, pielea poate deveni mai sensibilă și mai predispusă la dezvoltarea erupțiilor cutanate și ușor iritate. În plus, în cazul în care vorbim despre o afecțiune existentă a pielii, cum ar fi eczema sau rozaceea, aceasta s-ar putea agrava.

Jumătate dintre femeile aflate în perioada de postmenopauză iau suplimente de calciu, dar vitamina D este, de asemenea, esențială, așa că ai grijă ca aportul ambelor substanțe nutritive să fie cel optim. 
Această creștere a pH-ului care apare pe seama îmbătrânirii este, de fapt, o manifestare a menopauzei care afectează stratul superficial al pielii și care perturbă funcția de protecție a acesteia, făcând-o mai fragilă, mai susceptibilă la alergii, la infecții și mai puțin capabilă să se vindece.

De reținut

Ceea ce se întâmplă cu nivelurile de calciu la împlinirea vârstei de 50 de ani reprezintă, în fond, o consecință a lipsei de vitamina D care împiedică absorbția calciului așa cum ar trebui. 

Acest deficit de vitamina D, împreună cu scăderea de calciu vor provoca cu siguranță alte disfuncții, așa că este mai bine să începi administrarea suplimentelor pe bază de calciu și vitamina D cât mai curând posibil, mai ales dacă te afli în pragul menopauzei.

Cele mai citite articole

De ce nu pot pierde în greutate la menopauză?

Piele & Nutriție

De ce nu pot pierde în greutate la menopauză?

Menopauza provoacă modificări hormonale în corpul femeii, ceea ce poate duce la boli și afecțiuni. Aceste schimbări produc și luarea în greutate. Deci, ce se întâmplă în corpul tău pe durata menopauzei? De ce este atât de greu să pierzi în greutate?

Citiți articolul

Menopauza: Cum îmi adaptez dieta la 50 de ani?

Piele & Nutriție

Menopauza: Cum îmi adaptez dieta la 50 de ani?

S-a dovedit că frecvența apariției simptomelor deranjante ce apar la menopauză, precum și intensitatea lor pot fi reduse semnificativ cu o dietă echilibrată care furnizează toți nutrienții necesari. Descoperă care sunt cei pe care trebuie să îi știi.

Citiți articolul

Ce tip de alimente ar trebui să evit la menopauză?

Piele & Nutriție

Ce tip de alimente ar trebui să evit la menopauză?

Alimentele care nu-și aveau locul în dieta ta până acum, nu ar trebui să existe nici la menopauză! Prea dulce, prea sărat, prea multă grăsime. Vestea bună este că nu este neapărat să le eviți complet, ci doar să te adaptezi etapei pe care o vei parcurge!

Citiți articolul

go to top