• research
  • my skin

Skin life blog

Îngrijirea părului

Top 6 descoperiri despre microbiom
pentru a scăpa de mătreaţă

Cu

Michel Le MaitreLuc AguilarDirecteur de la Recherche
Biologique et Clinique
Recherche Avancée L’Oréal

Descoperiţi „microbiomul”! Acest mediu în care evoluează majoritatea microorganismelor (bacterii, levuri, ciuperci, viruşi) şi în care domeniul cosmeticii îşi găseşte ecou. Studiul lor revoluţionează înţelegerea mătreței.

Nr. 1: Fiecare cm² al pielii noastre este locuit de un milion de bacterii

Adică peste cinci sute de specii de bacterii pe o piele sănătoasă… Totuşi, nu vă apucaţi să faceţi câte două duşuri pe zi pentru a scăpa de ele pentru că ar fi inutil! Această populaţie formată din bacterii, levuri, ciuperci şi viruşi evoluează la suprafaţa pielii într-un ecosistem pe care oamenii de ştiinţă îl numesc „microbiom”.

Nr. 2: Microbiomul este intr-o continua schimbare

Cu toţii avem un microbiom care ne este propriu numai nouă, ca un fel de moştenire genetică. Însă acesta prezintă trei particularităţi care au atras atentia chiar si cercetatorilor:

Evoluează în funcţie de vârstă, de mediu, de profesie, de alimentaţie, de consumul anumitor medicamente...
Se modifică în funcţie de factorii externi: umiditate, temperatură, pH.
Diferă chiar şi pe pielea aceleiaşi persoane, în funcţie de zonă: microbiomul de pe pielea din regiunea axilară, cel de pe coapse sau cel de pe scalp sunt foarte diferite între ele.

Nr. 3: O bacterie izolată nu declanşează apariţia mătreții

Matreata nu apare din cauza unei bacterii izolate, ci mai degrabă este vorba de un dezechilibru al întregului ecosistem! Aceasta este concluzia ultimelor studii ştiinţifice asupra microbiomului: dezechilibrul acestui ecosistem duce la multiplicitatea anumitor specii de bacterii şi, astfel se declanşează probleme cutanate. Cât priveşte microbiomul scalpului, dezechilibrul său duce la apariţia mătreții şi a mâncărimilor.

Nr. 4: Numai zonele afectate de mătreaţă au un microbiom dezechilibrat

Această constatare le-a permis oamenilor de ştiinţă să facă noi descoperiri: analizând zonele lipsite de mătreaţă aceştia au putut să identifice cu exactitate compoziţia  bacteriană a microbiomului „sănătos”. Mai rămân de definit parametrii de atins în zonele scalpului afectate de mătreaţă pentru a regăsi acelaşi echilibru bacterian ca al zonelor sănătoase.

Nr. 5: Reechilibrarea microbiomului scalpului este posibilă

Aceasta este concluzia recentă a ultimelor descoperiri asupra microbiomului scalpului! Spre deosebire de ADN, care este imposibil de modificat, asupra microbiomului scalpului se poate interveni pentru a-i reechilibra compoziţia şi astfel putem elimina mătreaţa, mâncărimile sau proliferarea ciupercii Malassezia

Nr. 6: Acum exista un sampon tratament care sa elimine matreata vizibil si durabil!

Descoperiti inovaţia anti-mătreaţă pe care o oferă noile tratamente: născute din ştiinţă, şampoanele anti-mătreaţă formulate cu ajutorul [Tehnologiei Microbiom cu Seleniu DS] au demonstrat că sunt eficiente în reechilibrarea microbiomului. Elimina mătreatai încă de la prima utilizare Mâncărimi atenuate Acţiune de prevenire asupra reapariţiei mătreței după 4 săptămâni de utilizare.* * Studiu clinic. 32 subiecţi. Franţa.

Recomandarile Vichy