OK

OK Anulare

V-ați înregistrat cu succes!

Închideți
Previous

Medicamente ce pot duce la căderea părului

Previous

Medicamente ce pot duce la căderea părului

Medicamentele se află printre cauzele căderii părului

Unele căderi zilnice ale părului sunt absolut naturale și unei persoane îi cad, în medie, între 50 și 100 de fire de păr pe zi. Alopecia este numele asociat căderii abundente și anormale a părului. Cauzele căderii părului includ factori genetici, de mediu și hormonali, dar și unele medicamente pot avea ca efect secundar căderea părului. Acest fenomen este cunoscut ca alopecie indusă de medicamente.

Diferitele mecanisme de acțiune ale medicamentelor care duc la căderea părului

Sunt multe medicamente care pot duce la căderea părului, fie ea bruscă sau treptată, difuză sau locală, și acestea afectează ciclul părului în diferite moduri. Anumite medicamente pot accelera trecerea ciclului părului de la faza de creștere (faza anagenă) la faza de stagnare (faza telogenă). Acesta este cazul interferonilor, de exemplu. Acest telogen effluvium, după cum este cunoscut, duce la căderi difuze și abundente ale părului, care au loc la 2-4 luni de la încetarea tratamentului.

Pe de altă parte, unele medicamente pot întrerupe prematur faza de creștere a părului. Căderea părului este, prin urmare, mult mai abundentă decât în cazul telogen effluvium și are loc la doar câteva zile sau săptămâni de la începerea tratamentului. Acest fenomen este cunoscut ca anagen effluvium.

Ce medicamente duc la căderea părului?

Cea mai comună cauză a căderii părului provocate de medicamente este alopecia apărută în urma chimioterapiei. Într-adevăr, multe tratamente folosite în cazul pacienților cu cancer duc la căderi semnificative sau chiar totale ale părului, prin interferarea cu procesul de diviziune (mitoză) a celulelor foliculare.

În cazul unor pacienți, interferonii utilizați în tratarea hepatitei C sau a sclerozei multiple pot duce, de asemenea, la căderea părului de tip telogen-effluvium.

Imunosupresoarele pot cauza multe tipuri de alopecie, de asemenea. Părul poate cădea în smocuri, într-un model similar cu cel întâlnit în cazul alopeciei areate. Pe de altă parte, unele imunosupresoare, precum ciclosporina, pot cauza hipertricoză.

Alte medicamente care pot duce la căderea părului includ: statine folosite în tratarea colesterolului, antifungice, antidepresive, antiepileptice și litiu, de asemenea folosite în tratarea depresiei și a tulburărilor de dispoziție. În orice caz, căderea părului este rar provocată de astfel de medicamente.

Cum poate fi oprită căderea părului cauzată de medicamente?

Căderea părului cauzată de medicamente nu ar trebui să fie un motiv de îngrijorare, din moment ce este întotdeauna reversibilă, procesul de creștere a părului revenind la normal la câteva săptămâni sau luni de la finalizarea tratamentului. Într-adevăr, în unele cazuri de administrare a tratamentului pe termen lung, corpul se poate adapta și părul poate începe să crească normal din nou, deși pacientul încă este sub tratament.

Sunt o mulțime de medicamente care pot avea ca efect secundar căderea părului. Se recomandă o vizită la medicul de familie sau la medicul dermatolog, odată ce simptomele încep să apară.

Sunt multe medicamente care pot avea ca efect secundar căderea părului. În orice caz, căderea părului încetează, de regulă, odată cu finalizarea tratamentului.

HUB_CONTENT_DHSC_CONTENT_06_Medications_that_cause_hair_loss.jpg