getGeoIPCountryCode = SiteAppCode = RO Test : 'RO/'

OK

OKAnulare

V-ați înregistrat cu succes!

Închideți

Lupta împotriva tenului obosit: trucuri pentru un somn de frumusețe mai bun

Lupta împotriva tenului obosit: trucuri pentru un somn de frumusețe mai bun

Știați că primele semne ale oboselii în organism se văd la nivelul pielii? Dermatologul Dr. Nina Roos ne spune ceea ce trebuie sau nu să facem dacă vrem sa ne asigurăm că somnul nostru de noapte este de calitate și are efecte benefice asupra pielii.

Cu toții știm că somnul are un rol foarte important pentru un stil de viață sănătos, dar a beneficia de un somn de calitate nu este întotdeauna ușor. Oboseala pe termen lung este asociată cu diferite probleme de sănătate, de la un sistem imunitar slăbit și creșterea nivelului de stres până la îmbatrânirea prematură a pielii. Din nefericire, cercetarile sugerează ca 60% dintre adulții din SUA nu dorm suficient (dorm mai puțin de 7 ore pe noapte). Somnul de proastă calitate dăunează pielii, studiile confirmand că există o legătură stransă între lipsa unei rutine de somn adecvate și semnele de îmbătrânire prematură.


60%din adultii din SUA
nu dorm suficient


Importanța ciclului de somn


Dorind să aflăm unde anume greșim privind rutina noastră de somn, am întrebat dermatologul Dr. Nina Roos care sunt sfaturile pe care ni le poate da pentru a beneficia de un somn de calitate. In primul rand, aceasta punctează importanța respectării unui program fix privind somnul. “Este important sa ne culcăm și să ne trezim la aceleași ore atât în timpul zilelor săptămânii, și chiar și în weekend. A urma o rutină de somn va încuraja corpul să intre în starea de repoas la aceeași oră, fiind mai ușor astfel să ne putem relaxa și să ne pregătim corpul pentru somn - este un proces cunoscut ca ritmul circadian – ritmul biologic ce influențează ciclul de somn al fiecăruia dintre noi”.

Optați pentru o carte, în locul unui IPad.

Dr. Nina Roos, Dermatolog

Imbunătățirea rutinei dinaintea somnului


Transformați-vă dormitorul într-un refugiu pentru somn, nu într-o a doua sufragerie! Spre exemplu, este important de știut că o nevoie a corpului nostru este de a ajunge la o anumită temperatură pentru a putea adormi, iar de multe ori încălzirea electrică poate dăuna rutinei noastre de somn. Temperatura optimă din cameră trebuie să fie între 16°C si 20°C.

Lumina albastră emisă de aparatele electronice precum tabletele sau telefoanele mobile poate întrerupe ritmul circadian, asa că încercati să opriți aparatura digitală înainte să vă culcați.  Dr. Nina Roos recomandă să ne concentrăm pe o rutină de somn care să ajute corpul să se relaxeze: “Optați pentru o carte, în locul unui IPad.” In ceea ce privește consumul de alcool,  servitul unei băuturi alcoolice înainte de culcare poate induce starea de oboseală, dar studiile demonstrează că acest tip de băuturi,  consumate înainte de culcare, pot cauza întreruperi ale somnului, impactând negativ somnul REM - ciclului restaurativ al somnului nostru. De asemenea, pielea noastră pierde apă pe parcursul nopții, așa că este recomandat să consumăm un pahar cu apă cu o oră înainte de culcare.

[1] Dhabhar, F.S. ‘Effects of stress on immune function: the good, the bad, and the beautiful’ inImmunologic research 58.2-3 (2014) pp. 193-210 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24798553]
[2] Oyetakin, P. et al, ‘Does poor sleep quality affect skin ageing?’ in Clinical and experimental dermatology 40.1 (2015) pp. 17-22 [Accessible at:https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25266053]
[3] https://www.cdc.gov/media/releases/2016/p0215-enough-sleep.html
[4] Oyetakin, P. et al, ‘Does poor sleep quality affect skin ageing?’ in Clinical and experimental dermatology 40.1 (2015) pp. 17-22 [Accessible at:https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25266053]
[5] Raymann, R.J. et al, ‘Skin deep: enhanced sleep depth by cutaneous temperature manipulation’ in Brain 131 (2008) pp. 500-513 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18192289]
[6] Tosini, G. et al, ‘Effects of blue light on the circadian system and eye physiology’ in Molecular vision 22 (2016) pp. 61-72 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4734149/]
[7] Ebrahim IO, Shapiro CM, Williams AJ, Fenwick PB. ‘Alcohol and sleep I: effects on normal sleep’ in Alcoholism, clinical and experimental research 37 (2013) pp.539 - 549. [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23347102]

Produse recomandate

  • Nou

    Crema de noapte si masca cu efect racoritor - Reoxigeneaza si regenereaza

    SLOW ÂGE

    Crema de noapte si masca cu efect racoritor - Reoxigeneaza si regenereaza

    Îngrijire zi

    Crema de noapte si masca reoxigenanta si regeneranta

  • Cele mai citite articole

    De ce aveți nevoie de gelul hidratant de față Minéral 89?

    Îngrijirea tenului

    De ce aveți nevoie de gelul hidratant de față Minéral 89?

    Oricare ar fi vârsta sau tipul dumneavoastră de piele, Minéral 89 de la Vichy este un produs ideal pe care îl puteți adăuga în rutina dumneavoastră zilnică de îngrijire a pielii. Citiți articolul de mai jos pentru a afla de ce ar trebui să-i faceți loc în dulăpiorul din baie primului gel-booster ultrahidratant pentru piele de la Vichy.

    Citiți articolul

    Bifidus: noul prieten al tenului

    Ingrediente

    Bifidus: noul prieten al tenului

    Sunteți deja familiari cu Bifidus. Nu-i așa? Ei bine, intestinele dumneavoastră cu siguranță sunt. Bifidus este una dintre florele prietenoase care se găsesc acolo pentru a împiedica bacteriile periculoase să se dezvolte și este un star în romanul de succes al Giuliei Enders: “Charming Bowels”.

    Citiți articolul

    go to top