OK

OKCancel

Thank you

Close

Sorina Fredholm prezinta: (1) Mindful eating si cele 6 simturi

mindful eating 2

De multe ori mancam fara sa fim atenti la ceea ce facem. Mancam in timp ce lucram la computer, cand ne uitam la televizor sau suntem pe fuga.

Dedica timp pentru a explora fiecare dintre urmatoarele simturi in timp ce mananci si observa diferenta. Principalul lucru este sa te bucuri si sa inveti ceva din aceasta experienta si sa te intelegi mai bine pe tine. Fa acest exercitiu la masa urmatoare si analizeaza fiecare traire!

1. VAZ

Priveste mancarea si imagineza-ti ca este pentru prima oara cand vezi aceste ingrediente. Uita-te la ele cu atentie, la forma, culoarea si textura lor. Pe langa ce este evident, poti vedea si restul de elemente: apa, lumina soarelui si toata energia care este in mancarea ta?

2. ATINGERE

Observa cum se simte mancarea cand o atingi, ce forma si textura are, este rece, calda, uscata sau umeda? Inchide ochii, atinge, imagineaza-ti si analizeaza.

3. MIROS

Acum apropie-te mai mult de farfurie si inspira, ce simti? Mirosul ingredientelor sau cel al condimentelor? Cu ochii inchisi, descifreaza fiecare miros in parte din farfuria ta si asociaza-l cu ingredientul potrivit. Deschide apoi ochii si verifica daca ai descoperit toate mirosurile.

4. GUST

Este momentul sa incepi sa savurezi mancarea. Ia o prima imbucatura si incepe sa o mesteci incet, constient, timp de 20 ori. Apoi, opreste-te sa constientizezi ce se intampla. Ce se intampla este o reala explozie de gust. Care simti: dulce sau acru, uscat sau suculent? Exista zeci de cuvinte pentru a descrie experienta degustarii.

5. RESPIRATIE

Fa o pauza si analizeaza-ti respiratia. Ofera aceeasi importanta momentelor dintre imbucaturi si respira corect si constient pe toata perioada mesei.

6. TACERE

Pastreaza tacerea. In acest moment, probabil vei intelege putin si din ce inseamna meditatia. Sa facem ceea ce facem tot timpul, cu exceptia faptului ca o facem cu atentie, constiennti si fara a judeca.

Pe langa acest exercitiu, pe care il poti experimenta din cand in cand, iti recomand si cativa pasi simpli pe care ii poti face la fiecare masa, astfel incat conceptul de MINDFUL EATING sa faca parte din stilul tau de viata:

1. ia un loc: nu manca in graba, iesi afara si bucura-te de un pranz in aer liber.

2. fii prezent: multi dintre noi mancam in fata calculatorului sau a televizorului…concentreaza-te doar pe ceea ce faci acum….si asta este sa mananci.

3. socializare: atunci cand mananci cu prietenii sau colegii, te implici in conversație, deci nu te mai grabesti si iti va lua mai mult timp pentru termina de mancat. Asta te va ajuta si sa ai o digestie mai buna, in plus socializarea este intotdeauna o idee buna.

4. mesteca mai mult: nu uita, creierului ii ia aproximativ 15 minute pentru a obtine semnalul ca esti satul, nu te grabi si vei ajunge sa mananci exact cat ai nevoie!

5. admira mancarea: alege o mancare care arata atragator si admir-o. Si cum ai putea altfel, cand mancarea sanatoasa este plina de legume, fructe si alte ingrediente atat de colorate si frumoase.

Si cel mai important, savureaza fiecare muscatura!

Produse recomandate

Cele mai citite articole

Life Style

3 sfaturi pentru a încetini ritmul vieții și pentru a vă energiza ziua

Ați auzit zicala: mai multă grabă, mai puțină viteză, dar v-ați gândit cum se poate aceasta aplica în viața dumneavoastră? Graba constantă exuberează cortizonul din sânge, un factor major care contribuie la bolile legate de stres. Stresul de asemenea inhibă producția de dopamină, chimicală din creier care dă starea de bine. Cu cât ne grăbim mai mult, cu atât devenim mai nefericiți și mai puțin concentrati.

Citiți articolul

Ingrediente

Bifidus: noul prieten al tenului

Sunteți deja familiari cu Bifidus. Nu-i așa? Ei bine, intestinele dumneavoastră cu siguranță sunt. Bifidus este una dintre florele prietenoase care se găsesc acolo pentru a împiedica bacteriile periculoase să se dezvolte și este un star în romanul de succes al Giuliei Enders: “Charming Bowels”.

Citiți articolul

go to top