OK

OKAnulare

V-ați înregistrat cu succes!

Închideți

Sorina Fredholm: (3) La ce te gandesti cand auzi cuvantul “meditatie”?

slow age meditatie
  • favoris

Picioare incrucisate, ochi inchisi, relaxare, eventual levitare? Nu esti chiar departe, poate doar de ultima parte, meditatia este insa un ritual care, integrat in rutina zilnica, iti poate schimba viata.

Pentru mine, meditatia este ca un masaj pentru minte, care o face mai calma si in acelasi timp mai concentrata si clara, mai ales daca ma aflu intr-o situatie dificila sau intr-un moment stresant.

Citeam undeva o descriere despre diferenta intre a face meditatie in mod regulat sau nu. Cand nu meditezi este ca si cum ai sta afara, in mijlocul unei furtuni iar cand meditatia face parte din viata ta, te afli in interiorul unei case calde si urmaresti furtuna pe fereastra, cu o ceasca de ceai aromat in mana.
Focalizarea mintii este o mare provocare. La inceput sesiunea de meditatia va dura doar cateva minute, ca in timp, sa ajungi sa te simti mai confortabil si sa reusesti sa te concentrezi pe durate mult mai lungi.

Exista multe de moduri si instrumente pentru a medita:

-Meditatia prin concentrare, care presupune focalizarea pe un singur punct; acesta poate fi respiratia, repetarea unei mantre, vizualizarea unui obiect real sau imaginar, un sunet repetitiv. Si incerci pur si simplu sa constientizezi respectivul obiect sau actiune, fara a-ti lasa gandurile sa zboare. Prin acest proces, nivelul de concentrare se imbunatateste.  

-Meditatia mindfulness, o abordare delicata asupra mintii, prin care se observa gandurile care apar, fara a fi judecate sau analizate, ci pur si simplu doar constientizate. Prin aceast practica, ajungi sa realizezi cum gandurile si sentimentele tale sunt atat de efemere si se schimba constant si ajungi sa te detasezi de ele si sa iti dezvolti un echilibru interior.

Exista si alte tehnici de meditatie, cum ar fi cultivarea compasiunii, mai precis abordarea evenimentelor negative dintr-o perspectiva pozitiva si transformarea lor prin compasiune.

Exista, de asemenea, tehnici de meditatie care implica miscarea, cum ar fi tai chi si qigong.   Pentru o abordare mai moderna, poti incerca si aplicatiile de meditatie, mie imi plac Headspace si Calm, care functioneaza cel mai bine pentru stilul meu de viata.   Nu exista nici o modalitate corecta sau gresita de a medita, important este sa o alegi pe cea care rezoneaza cel mai bine cu tine si sa ramai constant in acea practica. Meditatia functioneaza cel mai eficient atunci cand este practicata zilnic, deci incepe cu sesiuni scurte, dar ramai consecvent. Este mai eficient sa meditezi doar pentru cateva minute pe zi decat 20 de minute o data pe saptamana. Iar pe masura ce simti beneficiile, poti experimenta si noi tipuri de meditatie.

Dar inainte de a incepe, iata cateva sfaturi despre cum sa fii pregatiti pentru prima ta sesiune de meditatie:

Timpul: alege un moment al zilei care se potriveste cu programul tau, poti incepe doar cu cateva minute. Iti recomand sa faci acelasi lucru in fiecare zi, deoarece asta va ajuta sa iti creezi un obicei. Pentru majoritatea practicantilor, meditatia functioneaza cel mai bine dimineata. Incepe atunci, daca asta ti se potriveste si tie!

Locul: gaseste un spatiu cu putina liniste si intimitate, unde nu vei fi deranjat. Incepe sa meditezi intr-un spatiu familiar, cum ar fi acasa, pe fotoliu sau pe podea si daca este nevoie, foloseste casti care sa blocheze zgomotul din jur.

Postura: asaza-te intr-o pozitie confortabila, pe care o poti mentine pe toata perioada meditatiei, fara sa fi nevoit sa o schimbi. Stai pe podea cu picioarele incrucisate si palmele pe genunchi, sau pe un scaun cu spatar, cu talpile pe podea si mainile relaxate. Pastreaza spatel drept, alungind coloana vertebrala, lasa umerii relaxati in jos, gatul lung, inchide ochii.

• Respiratia: inspira si expira pe nas si incearca sa menti respiratia cat mai adanca si lunga, fara a-ti tensiona gatul.

• Compasiune: cand mintea iti va fugi si vei pierde concentrarea, nu te analiza si critica, doar intoarce-ti focusul catre respiratie.

• Consecventa: stabileste un obiectiv pentru fiecare practica si tine-te de el, chiar daca timpul va trece mai incet la inceput.  

Nu uita, meditatia necesita timp si rabdare, dar cu consecventa si concentrare, vei fi rasplatit cu o stare de pace si echilibru interior. Meditatia iti va calma mintea, si te va ajuta sa iti regasesti intuitia si sa traiesti aliniat cu intentiile tale.

Produse recomandate

  • 22752Fluid zilnic pentru corectarea și încetinirea apariției semnelor de îmbătrânire a tenului SPF 25
    4.9944NewSLOW ÂGEÎngrijire antirid

    Nou

    Fluid zilnic pentru corectarea și încetinirea apariției semnelor de îmbătrânire a tenului SPF 25
  • Cele mai citite articole

    Life Style

    3 sfaturi pentru a încetini ritmul vieții și pentru a vă energiza ziua

    Ați auzit zicala: mai multă grabă, mai puțină viteză, dar v-ați gândit cum se poate aceasta aplica în viața dumneavoastră? Graba constantă exuberează cortizonul din sânge, un factor major care contribuie la bolile legate de stres. Stresul de asemenea inhibă producția de dopamină, chimicală din creier care dă starea de bine. Cu cât ne grăbim mai mult, cu atât devenim mai nefericiți și mai puțin concentrati.

    Citiți articolul

    Ingrediente

    Bifidus: noul prieten al tenului

    Sunteți deja familiari cu Bifidus. Nu-i așa? Ei bine, intestinele dumneavoastră cu siguranță sunt. Bifidus este una dintre florele prietenoase care se găsesc acolo pentru a împiedica bacteriile periculoase să se dezvolte și este un star în romanul de succes al Giuliei Enders: “Charming Bowels”.

    Citiți articolul

    Life Style

    10 moduri pentru a încetini ritmul și pentru a vă acorda mai mult timp

    Viața este hectică, așa că este crucial să încetiniți din când în când și să prioritizați starea de bine. A lua o pauză reduce efectele fizice și emoționale ale stresului. Vă veți simți mai sănătos și în cele din urmă mai eficient. Încetinirea înseamnă valorizarea propriei persoane, redescoperind ceea ce iubiți la viață.

    Citiți articolul

    go to top