• research
  • Points de vente
  • newsletter
  • my skin

Skin life blog

10 reguli de aur care să te ajute să te organizezi înainte de a reveni la locul de muncă

Încă din vacanţă ţi se derula în minte următoarea idee: "Cum aş putea să mă organizez mai bine, astfel încât să mă simt bine la finalul vacanţei de vară şi pe o perioadă şi mai lungă?" Aceste 10 reguli de aur te vor ajuta să te organizezi mai bine atât acasă, cât şi la locul de muncă, ca să nu mai vorbim despre cât de ingenios îţi vei gestiona timpul!

Nr. 1 Începe prin a sorta, a dona sau a arunca lucrurile vechi

Fă-ţi ordine în şifonier pentru a-ţi pune în ordine gândurile! Exersează despachetându-ţi valiza atunci când te întorci din vacanţă. Ce ai purtat, ce ai citit şi ce ai folosit? Cât de multă bucurie ţi-a adus fiecare articol de îmbrăcăminte, accesoriu sau obiect? Te-ai fi descurcat fără el? Reţine: pentru a obţine rezultate vizibile, trebuie să fii complet sinceră cu tine şi să iei fiecare categorie pe rând (îmbrăcăminte, cărţi, ustensile de bucătărie, etc.) Lasă la o parte temerile şi nu te lăsa pradă sentimentului de vină. Donează obiectele prietenilor sau familiei tale. Nu îi forţa să le primească, pentru că în caz contrar vei ajunge exact în situaţia din care vrei să ieşi. În timp ce eliberezi dezastrul, vei lua decizii şi vei îţi vei exprima diferite păreri. Această capacitate de a prelua iniţiativa îţi va aduce un plus de încredere în propria persoană şi te va ajuta să laşi deoparte trecutul, axându-te exclusiv pe viitor. Exemplu de urmat: pune trei saci de gunoi în faţa ta: unul pentru lucrurile pe care intenţionezi să le donezi, altul pentru cele ce vor ajunge la gunoi, iar ultimul pentru ordine. Scoate toate articolele de îmbrăcăminte din dulapuri şi şifoniere. Pentru fiecare dintre acestea, gândeşte-te dacă te face să te simţi bine. Păstrează doar hainele care îţi aduc bucurie şi nu te opri.


Nr. 2 Găseşte-i un loc fiecărui obiect

După ce ai terminat de sortat (bună treabă!), vei constata cu stupoare că ai nici mai mult, nici mai puţin decât cinci pensete, spre exemplu, împrăştiate prin toată casa. Mai mult ca sigur nu găseşti niciuna la nevoie! Acelaşi lucru este valabil pentru dispozitivele pentru călcâie, foarfeci, pungi de cumpărături reciclabile, etc. Păstrează un singur articol din fiecare. Ordonează-le pe categorii, într-o pungă de plastic transparentă sau într-o cutie de pantofi simplă pe care să o depozitezi în locul în care vei folosi conţinutul acesteia, şi anume, produse cosmetice, medicamente, articole de bucătărie, seturi de ustensile, seturi de bricolaj, etc. De încercat: aranjează-ţi îmbrăcămintea în şifonier pe tipuri (haine, jachete, rochii, fuste, pantaloni, cămăşi/bluze). Împachetează articolele de îmbrăcăminte cu atenţie şi aranjează-le unul peste celălalt, asemenea cărţilor, în sertare şi în şifonier. Astfel, la fundul grămezii, nu va rămâne nimic din ceea ce nu vei vrea să atingi.

Nr. 3 Atenţie la datele de expirare

Ce au în comun următoarele: un iaurt, o cremă BB şi un extras de cont? Toate au o durată de viaţă limitată. Verifică datele produselor tale de machiaj, a cosmeticelor, a medicamentelor, a alimentelor, a produselor de uz casnic şi a documentelor administrative şi aruncă tot ce nu mai este utilizabil. Greşeli de evitat: ai adus acasă mostrele de produse cosmetice pe care le-ai primit în vacanţă, pentru a le folosi la următoarea deplasare. Cu toate acestea, atunci când vine momentul, uiţi mereu să le iei cu tine. Ştiai că mostrele expiră între-un interval de timp relativ scurt? Imaginează-ţi cât de neplăcut ar fi să ai o reacţie alergică într-un week-end romantic!

Nr. 4 Goleşte-ţi geanta în fiecare zi

Indiferent că este vorba despre smartphone, laptop, geantă sau pix, tindem să ne ataşăm destul de mult de anumite obiecte. Dacă învăţăm să le respectăm, să le înţelegem valoarea practică sau chiar sentimentală atunci când le ordonăm cu atenţie şi să ştim unde le găsim, ne vom crea o senzaţie de linişte. Câte genţi ai? Două, zece, douăzeci? Cu toate acestea, schimbarea genţii devine deseori o provocare. Pentru a-ţi uşura sarcina (şi greutatea de pe umeri), aranjează-ţi obiectele în diferite buzunare (obiecte de la locul de muncă, articole de frumuseţe, cupoane de reduceri, etc.) şi ia cu tine doar ce ai nevoie în ziua respectivă. Obiceiuri pe care le poţi prelua: dacă locuieşti cu familia, păstrează o cutie pentru fiecare membru al familiei la uşa de la intrare. Fiecare persoană îşi poate folosi cutia pentru chei, hârtii de sortat, documentele de la şcoală pe care trebuie să le semneze părinţii, telecomanda maşinii, etc. atunci când ajunge acasă din ziua respectivă, şi astfel îşi va găsi lucrurile de care are nevoie pentru ziua următoare, cum ar fi reţeta pentru farmacie, un cupon pentru cantină, o gustare pe care să o mănânce înainte de cursul de dans, etc.

Nr. 5 Învaţă să îţi organizezi timpul

Managementul timpului este un subiect deosebit de important! Începe prin a te cronometra, una sau două zile. Astfel vel afla cât timp petreci zilnic asupra diferitelor sarcini: citirea e-mailurilor, verificarea paginilor din reţelele sociale, gestionarea finanţelor, apeluri telefonice, pregătirea meselor, lucrul cu fişierele, etc. Notează informaţiile într-un jurnal şi reechilibrează-ţi managementul timpului cu ajutorul unui cronometru până în momentul în care ai reuşit să îţi schimbi obiceiurile. Economiseşte timp: imediat ce ai deschis căsuţa de mesaje, aceasta explodează cu e-mailuri şi mesaje spam care îţi irosesc timpul. Alocă-ţi 10 minute pentru a le citi. Foloseşte directorul pentru spam şi dezabonează-te în mod sistematic de la orice mesaj nedorit. Făcând acest lucru, îţi vei reduce volumul de mesaje primite. În cazul în care problema persistă, profită de finalul vacanţei de vară pentru a crea o adresă personală sau profesională pe care să o foloseşti exclusiv pentru transmiterea de e-mailuri importante şi una pentru orice alt scop, inclusiv înregistrarea pe reţele sociale, etc.

Nr. 6 Creează-ţi liste

Listele trebuie să fie clare, concise şi practice. În pus, ele pot deveni un instrument terapeutic eficient pentru auto-reflecţie, care să te ajute să înlături gândurile nefaste. Listele sunt uşor de realizat şi pot fi destul de amuzante. Te vor ajuta să economiseşti timp şi să îţi pui, negru pe alb, obiceiurile, planurile pe termen scurt şi lung, gusturile şi dorinţele. Îţi va da o mare satisfacţie ştergerea  lor la finalizare, sau le poţi detalia sau adăuga, în timp. Depinde de tine dacă alegi să îşi redactezi listele pe hârtie sau în format electronic şi dacă le clasifici conform temei, în ordine alfabetică sau cronologică. O listă a listelor: listele sunt extraordinare pentru orice latură a vieţii, fie că este casă, serviciu, sănătate, frumuseţe, hobby-uri, pasiuni... Începând cu listele de activităţi şi până la listele de reţete încercate şi testate, rutinele de frumuseţe care trebuie urmate, cele zece cărţi preferate şi ultimele dorinţe –pur şi simplu nu există limite.

Nr. 7 Respectarea rutinelor

Ai putea spune că eşti alergică la cuvântul „obicei”, însă cu siguranţă ai şi tu obiceiuri. De fapt, obiceiurile şi tabieturile te pot ajuta să îţi gestionezi timpul, precum şi sănătatea, frumuseţea şi bunăstarea, cum ar fi trezirea cu o jumătate de oră înaintea celorlalţi, astfel încât să te poţi îngriji în linişte. Poţi fi extrem de eficientă făcându-ţi toate cumpărăturile pentru următoarea săptămână din acelaşi loc. Pont de frumuseţe: îţi place să îţi schimbi lacul de unghii în fiecare săptămână? Alege ziua şi ora când se difuzează programul TV sau radio preferat şi profită pentru a-ţi aplica lacul de unghii. Nici nu vei observa când trece timpul!

Nr. 8 Acordă-ţi timp pentru propria persoană

În cazul în care nu ai suficientă motivaţie pentru a deveni mai organizată, gândeşte-te la beneficiile pe care le obţii pentru tine. Învaţă cum să refuzi o invitaţie pe care nu ai vrea să o accepţi şi acordă-ţi mai mult timp pentru propria persoană, în fiecare săptămână! Ia o pauză şi programează-te la un salon de frumuseţe sau recreează-ţi un mediu similar acasă. Porneşte într-o aventură – plimbă-te fără un scop clar. Lasă-ţi gândurile să curgă, fără nicio presiune sau obligaţie de a obţine un rezultat, eliberează-ţi gândurile pentru o oră în fiecare săptămână – e un mic lux care face extrem de bine! Fă-ţi  o programare: în cazul în care ajungi mereu să te pui pe ultimul loc, ai putea să rogi o prietenă cu gusturi similare să te însoţească într-o astfel de escapadă relaxantă. Astfel, vă veţi stimula reciproc!

Nr. 9 Atribuie sarcini celor din jur

Aruncă un ochi în jurul tău, la toţi colegii care sunt la mai puţin de un metru de tine, la partenerul tău care stă lipit de monitor, la copiii tăi care te sâcâie în permanenţă... De ce să nu profiţi la maxim de energia lor care parcă aşteaptă să fie canalizată într-o anumită direcţie? Spirit de echipă: acasă, încurajează-ţi copiii să devină responsabili, convingându-i să cumpere acel obiect ciudat de peste drum şi oferindu-le o mică recompensă pentru ajutorul oferit (ex. puţin timp liber în care puteţi face ceva împreună). Sugerează-i partenerului tău să împărţiţi sarcinile casnice sau, în cazul în care acest lucru nu este posibil, costul unei menajere. De ce să nu luaţi în calcul serviciile de barter: de exemplu, depanarea unei probleme IT în schimbul unui tiv la fustă – aceasta este o situaţie de beneficii reciproce!

Nr. 10 Realizează unul dintre obiectivele pe care ţi le-ai propus

Faptul că ai reuşit să ajungi până la a zecea şi cea din urmă regulă demonstrează cât de motivată eşti! Trebuie doar să continui aşa! Mai întâi, ca un ultim stimulent înainte de a începe, această regulă te va ajuta să revii la treabă în mod corespunzător. Ideea este să te dedici unuia dintre obiectivele pe care ţi le-ai propus. Dă-ţi frâu liber ideilor: o călătorie în cealaltă parte a lumii, reluarea studiilor, o promovare, un tratament termal, etc. Stabileşte-ţi un obiectiv fezabil care să îţi menţină zâmbetul pe întreg anul ce vine! 

Recomandarile Vichy